Rytoj Vyriausybė posėdyje numatė svarstyti daug klausimų

Rytoj Vyriausybė posėdyje numatė svarstyti daug klausimų Vienas iš numatytų svarstyti klausimų – „Dėl dokumentų ir archyvų įstatymo 10 ir 14 straipsnių pakeitimo įstatymo“. Projekto tikslas ir esmė: 1) sudaryti teisines prielaidas nustatyti platesnį Dokumentų ir archyvų įstatymo 10 straipsnio 4 dalyje ir 14 straipsnio 2 dalies 2 punkte nurodytus dokumentus derinančių institucijų ratą; 2) siekiant išvengti teisinės kolizijos, kai to paties įstatymo 11 straipsnio 4 dalyje įgaliojimai nustatyti dokumentų rengimo, tvarkymo ir apskaitos bendruosius reikalavimus suteikti Lietuvos archyvų departamentui, o 14 straipsnio 1 dalyje tokie patys įgaliojimai suteikti Vyriausybei, būtina suderinti Dokumentų ir archyvų įstatymo 11 straipsnio 4 dalies ir 14 straipsnio 1 dalies normas, reglamentuojančias tuos pačius dokumentų rengimo, tvarkymo ir apskaitos bendrųjų reikalavimų nustatymo aspektus.
Taip pat numatyta svarstyti klausimą „Dėl Lietuvos Respublikos Baudžiamojo proceso kodekso 342 straipsnio ir priedo pakeitimo ir papildymo bei Kodekso papildymo 17.2, 365.1 ir 365.2 straipsniais įstatymo projekto“. Projekto tikslas: įstatymo projektas parengtas siekiant įgyvendinti 2005 m. vasario 24 d. Tarybos pagrindų sprendimą 2005/214/TVR dėl abipusio pripažinimo principo taikymo finansinėms baudoms (projekte vartojamas terminas – piniginė sankcija). Abipusio pripažinimo principo taikymu siekiama palengvinti sprendimų dėl piniginių sankcijų vykdymą valstybėje narėje, kuri nėra valstybė, kurioje piniginės sankcijos yra paskirtos. Šis pagrindų sprendimas nustato valstybėms narėms pareigą imtis būtinų priemonių, kad pagrindų sprendimo nuostatos būtų tinkamai įgyvendintos, t. y. sukurti efektyvų pagrindų sprendimo nuostatų įgyvendinimo mechanizmą. Įstatymo projektas parengtas atsižvelgus į Baudžiamojo proceso kodekso 365 straipsnio reikalavimus: įstatymo projektu įtvirtinama, kad piniginės sankcijos vykdymą organizuoja ją pripažinęs apylinkės teismas. Įstatymo projektu: 1) nustatomas teisinis pagrindas LR teismams savo iniciatyva ar bausmę (baudžiamojo poveikio priemonę) vykdančios institucijos teikimu perduoti baudos ar įmokos į nukentėjusiųjų nuo nusikaltimų asmenų fondą vykdymą kitos ES valstybės kompetentingai institucijai; 2) nustatomas ES valstybės narės kompetentingos institucijos paskirtos piniginės sankcijos pripažinimas Lietuvoje, numatomi atvejai kada Lietuva gali atsisakyti pripažinti ir vykdyti piniginę sankciją; 3) siekiama sukurti efektyvų sprendimų dėl piniginės sankcijos vykdymo mechanizmą Lietuvos Respublikoje. Taip pat siekiama garantuoti nubausto asmens teisių ir valstybės interesų apsaugą. Priėmus įstatymą iki jo įsigaliojimo Vyriausybė turės patvirtinti LR teismų paskirtų piniginių sankcijų perdavimo vykdyti kitoms ES valstybėms taisykles.

Šaltinis: Vyriausybė
2007-07-10