Priimtas naujos redakcijos Turizmo įstatymas

Seimas priėmė naujos redakcijos Turizmo įstatymą, kuris naujai reglamentuos turizmo verslo organizavimo principus, reikalavimus turizmo paslaugoms teikti ir turistų teisių apsaugą. Kelionių organizavimo paslaugų teikėjais galės būti ne tik kelionių organizatoriai ir kelionių agentūros, bet ir kelionių agentai. Kelionių agentas apibrėžiamas kaip turizmo paslaugų teikėjas fizinis asmuo, priimantis užsakymus ir sutartiniais pagrindais tarpininkaujantis parduodant organizuotas turistines keliones ir (ar) atskiras turizmo paslaugas vartotojams. Kelionių agentūra įtvirtinta kaip turizmo paslaugų teikėjas juridinis asmuo, priimantis užsakymus ir sutartiniais pagrindais tarpininkaujantis parduodant organizuotas turistines keliones ir (ar) atskiras turizmo paslaugas vartotojams. Patikslinta ir kelionių organizatoriaus sąvoka, nustatant, kad kelionių organizatorius yra turizmo paslaugų teikėjas, rengiantis organizuotas turistines keliones, teikiantis kitas turizmo paslaugas ir parduodantis jas turizmo paslaugų vartotojams tiesiogiai arba per kelionių agentūras ar kelionių agentus. Kelionių organizatoriai, kelionių agentūros ir kelionių agentai privalės turėti galiojantį draudimo įmonės prievolių įvykdymo laidavimo draudimą arba finansų įstaigos laidavimą ar garantiją. Šis dokumentas kelionių organizavimo paslaugų teikėjų bankroto atveju turės užtikrinti turisto sumokėtų pinigų grąžinimą už organizuotą ir neįvykusią turistinę kelionę arba dalies pinigų grąžinimą, kai kelionė jau prasidėjusi. Kai, nutraukus turizmo paslaugų teikimo sutartį, kelionių organizatoriui, kelionių agentūrai ar kelionių agentui atsiranda pareiga grąžinti turistui visus ar dalį už organizuotą turistinę kelionę sumokėtų pinigų, pinigai turi būti grąžinti į turisto nurodytą sąskaitą per 10 darbo dienų nuo turizmo paslaugų teikimo sutarties nutraukimo. Kelionės metu atsiradusias pretenzijas dėl turizmo paslaugų teikimo sutarties netinkamo vykdymo ar nevykdymo turistas turi nedelsdamas pareikšti žodžiu kelionės organizatoriaus vietiniam atstovui arba kelionės vadovui, jei šių nėra, – kelionių organizatoriui. Pretenzijos dėl nesprendžiamų ar netinkamai sprendžiamų problemų turi būti pareikštos raštu. Nepavykus pretenzijų išspręsti kelionės metu, turistas pretenzijas kelionės organizatoriui gali pareikšti raštu per 15 darbo dienų nuo kelionės pabaigos. Kelionės organizatorius privalo turistui raštu atsakyti į pareikštas pretenzijas per 15 darbo dienų nuo pretenzijų gavimo dienos. Ginčai dėl turizmo paslaugų teikimo sutarties netinkamo vykdymo ar nevykdymo sprendžiami derybomis, o jei nepavyksta susitarti, – LR įstatymų nustatyta tvarka. Įstatymas įsigalios rugsėjo 1 d. Kelionių organizatoriai, kelionių agentūros ir kelionių agentai prievolių įvykdymo užtikrinimo dokumentą privalės įsigyti iki rugpjūčio 1 d.

Šaltinis: Seimas 2011-06-27