Registrų centras: skatiname rengtis naujovei ir saugoti paramos gavėjo statusą

Laiku metinių finansinių ataskaitų neteikiantys labdaros ir paramos fondai, asociacijos, viešosios įstaigos rizikuoja prarasti paramos gavėjo statusą.

Tokia naujovė nustatyta 2017 m. viduryje priimtomis ir 2018 m. sausį įsigaliojusiomis Labdaros ir paramos įstatymo pataisomis. Svarbu atkreipti dėmesį, kad, kadangi pataisos įsigaliojo nuo 2018 m., tik finansinių 2017 metų ataskaitų (o ne ankstesnių) nepateikusios šių trijų teisinių formų organizacijos rizikuoja netekti paramos gavėjų statuso.

Nuo šiol šį statusą rizikuojama prarasti, jei paramos gavėjas per 30 dienų nuo metinės finansinės atskaitomybės patvirtinimo momento nepateikė Juridinių asmenų registrui metinių finansinių ataskaitų rinkinio ir metinio pranešimo ar veiklos ataskaitos ir to nepadarė per 2 mėn. nuo įspėjimo apie šį pažeidimą. Paramos gavėjo statuso panaikinimą inicijuoja Registrų centras.

„Kadangi dar yra nemažai laiko iki tradicinio ataskaitų pateikimo termino, Registrų centras skatina paramą gaunančius juridinius asmenis nelaukti paskutinių pavasario dienų ir iš anksto išsamiai pasidomėti prievole pateikti finansines ataskaitas, taip pat tuo, kas gali nutikti jų nepateikus. Labai svarbu, kad informacija apie prievolę laiku pasiektų tuos juridinius asmenis, kuriems pareiga atsiskaityti už savo finansus atsirado neseniai, t. y. labdaros ir paramos fondus, asociacijas ir viešąsias įstaigas“, – pabrėžia laikinoji Registrų centro vadovė Ieva Tarailienė.

Daugelio juridinių asmenų finansiniai metais sutampa su kalendoriniais metais, todėl prievolę pateikti metinių finansinių ataskaitų rinkinį dauguma jų turi įvykdyti kasmet, vėliausiai iki gegužės 31 d.

Finansinių 2016 metų ataskaitų rinkinius iki šiol yra pateikę 39 proc. viešųjų įstaigų, 25 proc. asociacijų ir 22 proc. labdaros ir paramos fondų.

Šaltinis: Registrų centras