Iš lojalumo programose dalyvaujančių pirkėjų negali būti prašoma asmens kodo

Valstybinė duomenų apsaugos inspekcija (VDAI) pradeda didžiųjų maisto, namų apyvokos prekių parduotuvių ir vaistinių tinklų patikrinimą. Atliekant tikrinimus, bus siekiama nustatyti, ar didieji prekybos tinklai tinkamai tvarko asmens duomenis lojalumo programų ir tiesioginės rinkodaros tikslais. Teisingumo ministerija ir Valstybinė duomenų apsaugos inspekcija sulaukia žmonių kreipimųsi ir paklausimų, ar prekybos tinklai, kviesdami pirkėjus įsigyti lojalumo korteles, tinkamai tvarko pirkėjų duomenis, taip pat, ar nerenka jų per daug.  Pasitaiko atvejų, kai įmonės prašo perteklinių duomenų, pvz., asmens kodo, tačiau prašyti tokių duomenų prekybos tinklai paprastai negali. Pirkėjai turėtų atsisakyti atskleisti perteklinius asmens duomenis, o prekybininkai negali jų reikalauti. Be to, pirkėjai turėtų nepamiršti, kad jie gali bet kada atsisakyti gaunamų reklaminių laiškų ar SMS žinučių, o prekybininkai turi pareigą sudaryti sąlygas šia teise lengvai pasinaudoti. 
 Valstybinė duomenų apsaugos inspekcija išsiuntė klausimus 12 didžiųjų prekybos tinklų. Šių tinklų atstovai turės atsakyti, kokie asmens duomenys renkami lojalumo programos ar tiesioginės rinkodaros tikslais, ar tiesioginės rinkodaros pasiūlymai teikiami elektroninio ryšio priemonėmis, ar šių tinklų klientai gali atsisakyti siunčiamų pasiūlymų elektroninio ryšio priemonėmis. 
 Planuojama, kad VDAI rugsėjo mėnesį paskelbs šio patikrinimo rezultatus. Apibendrinus patikrinimo medžiagą,  planuojama paskelbti rekomendacijas visoms įmonėms, siūlančioms dalyvauti lojalumo programose ar teikiančioms pasiūlymus tiesioginės rinkodaros tikslais, kaip tvarkyti asmens duomenis įsigaliojus Bendrajam duomenų apsaugos reglamentui.

Šaltinis: Teisingumo ministerija