Impulsas tarptautinei prekybai ir konkurencijai

Nuo balandžio įsigalios naujovė, leisianti Lietuvos ir kitų Europos Sąjungos (ES) šalių perkančiosioms organizacijoms ir tiekėjams keistis elektroniniais dokumentais. Laukiama, kad tai taps stimulu operatyvesniam tarptautinių prekių ir paslaugų judėjimui, didins konkurenciją tarp tiekėjų.

Viešųjų pirkimų sutartis vykdantiems tiekėjams informacinė sistema „E. sąskaita“ suteikia galimybę teikti ir gauti elektronines sąskaitas faktūras, kreditinius ir debetinius dokumentus bei avansines sąskaitas internetu. Vis dėlto, galimybės keistis šiais dokumentais tarptautiniu, ES šalių lygiu iki šiol nebuvo.

Antrąjį šių metų ketvirtį užbaigus sistemos modernizacijos etapą, bus suvienodinti elektroninių sąskaitų faktūrų techniniai standartai, užtikrinta sąveika tarp ES šalių nacionalinių sistemų. Tai palengvins galimybes užsienio tiekėjams dalyvauti Lietuvos perkančiųjų organizacijų vykdomuose viešuosiuose pirkimuose.

Registrų centras informavo, kad iki šių metų balandžio 18 d. verslas ir perkančiosios organizacijos kviečiami iš anksto pasirengti pokyčiams ir suderinti savo siunčiamų ir gaunamų el. sąskaitų faktūrų turinį beiformatą su naujo standarto „eInvoicing“ moduliu. Automatiniam sąskaitų duomenų apsikeitimui turi būti sukurta sąsaja su turimomis apskaitos programomis. Dėl papildomos informacijos prašome kreiptis elektroniniu paštu einvoicing@registrucentras.lt.

Prognozuojama, kad, įsigaliojus naujovei, iki metų pabaigos užsienio subjektai sistemoje pateiks ne mažiau kaip 1,5 tūkst. elektroninių sąskaitų faktūrų.

Registrų centras kartu su partneriais baigia įgyvendinti Europos Komisijos lėšomis finansuojamą projektą „eInvoicing Cross Border LT“, kurio tikslas yra sudaryti galimybę perkančiosioms organizacijoms priimti ir apdoroti europinį standartą atitinkančias elektronines sąskaitas faktūras iš kitų ES šalių.

Projektas įgyvendinamas kartu su partneriais: Ekonomikos ir inovacijų ministerija, asociacija „Infobalt“, verslo įmonėmis. Bendra projekto vertė – beveik 992,7 tūkst. eurų.

Šaltinis: Registrų centras