Apgyvendinimo paslaugų teikėjai privalo teikti tikslią ir teisingą informaciją vartotojams

Nuo šių metų pradžios turizmo paslaugų teikėjų veiklą prižiūrinti Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – Tarnyba) primena, kad visi apgyvendinimo paslaugas Lietuvoje teikiantys asmenys privalo vartotojams teikti tikslią ir teisingą informaciją apie apgyvendinimo paslaugų rūšį, teikiamas paslaugas bei klasifikuojamųjų apgyvendinimo paslaugų kokybės įvertinimą – žvaigždutes. Reikalavimų nesilaikantiems verslininkams gali būti taikoma teisės aktuose numatyta atsakomybė. Turizmo įstatymas visas apgyvendinimo paslaugas skirsto į klasifikuojamąsias ir neklasifikuojamąsias. Klasifikuojamąsias apgyvendinimo paslaugas gali teikti tik nustatyta tvarka išduotą galiojantį apgyvendinimo paslaugų klasifikavimo pažymėjimą turintis apgyvendinimo paslaugų teikėjas. Tarnyba primena, kad klasifikavimas yra privalomas: viešbučio paslaugoms; svečių namų paslaugoms;  motelio paslaugoms;  kempingo paslaugoms.

Šias apgyvendinimo paslaugas teikiantys objektai yra klasifikuojami pagal Lietuvos teisės aktais patvirtintus klasifikavimo reikalavimus. Klasifikavimo procedūros metu yra vykdoma apgyvendinimo paslaugų objekto apžiūra, įvertinamos teikiamos paslaugos, įranga, priemonės ir surašoma apžiūros išvada. Aukščiausias viešbučio ir kempingo paslaugų kokybės lygis žymimas 5 žvaigždutėmis, svečių namų ir motelio paslaugų – 4. Apgyvendinimo paslaugų klasifikavimo pažymėjimas išduodamas penkerių metų laikotarpiui.

 Vartotojui renkantis, kokios kokybės ir lygio apgyvendinimo įstaigą pasirinkti, informacija apie apgyvendinimo paslaugų rūšį bei suteiktą žvaigždučių skaičių yra vienas reikšmingiausių kriterijų, todėl negali vartotojo klaidinti ar kitaip manipuliuoti vartotojo lūkesčiais. Jei apgyvendinimo paslaugos teikėjas nurodo klaidinančią informaciją apie apgyvendinimo paslaugų rūšį ar suteiktų žvaigždučių skaičių, pavyzdžiui, reklamuodamas paslaugas siūlo apsigyventi 4 žvaigždučių viešbutyje, kai viešbutis turi 2 žvaigždučių klasifikavimo pažymėjimą, arba nurodo, kad teikia viešbučio paslaugas, kai iš tiesų apgyvendinimo įstaiga neturi galiojančio viešbučio klasifikavimo pažymėjimo arba turi klasifikavimo pažymėjimą kitai apgyvendinimo paslaugų rūšiai, tokie veiksmai gali būti pripažinti klaidinančia reklama ir baudžiami Reklamos įstatymo nustatyta tvarka. Už Turizmo įstatyme nustatytų apgyvendinimo paslaugų teikimo reikalavimų pažeidimą apgyvendinimo paslaugos teikėjui gali būti taikoma Administracinių nusižengimų kodekse numatyta administracinė atsakomybė.

Tarnyba primena, kad neklasifikuojamosios apgyvendinimo paslaugos yra privalomai registruojamos. Į šias paslaugas patenka: apartamentų komplekso paslaugos; kaimo turizmo paslaugos; nakvynės namų (angl. hostel) paslaugos; nakvynės ir pusryčių paslaugos; poilsio namų paslaugos; turistinio laivo apgyvendinimo paslaugos; turistinės stovyklos paslaugos; sanatorijos apgyvendinimo paslaugos; trumpalaikio apgyvendinimo paslaugos.

Tokias paslaugas nusprendęs teikti asmuo privalo ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo veiklos vykdymo pradžios Tarnybai pateikti nustatytos formos pranešimą apie neklasifikuojamų apgyvendinimo paslaugų teikimą. Kai apgyvendinimo paslaugų teikimas yra nutraukiamas, sustabdomas ar pasikeičia paslaugos teikėjo duomenys, apgyvendinimo paslaugų teikėjas privalo per 10 darbo dienų apie tai informuoti Tarnybą. 2019 m. liepos 15 d. duomenimis, Lietuvoje yra įregistruoti 376 klasifikuojamųjų  apgyvendinimo paslaugų objektai ir 1 816 neklasifikuojamųjų apgyvendinimo paslaugų objektų.

Šaltinis: Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba