Įsigaliojo Pelno mokesčio įstatymo pataisos


Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos informuoja, kad 2006 m. spalio 31 d. “Valstybės žiniose” ( Nr. 116) paskelbtas Lietuvos Respublikos pelno mokesčio įstatymo 12, 13, 14 ir 30 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymas (toliau – Įstatymas). Šiuo Įstatymu nustatyti tokie Lietuvos Respublikos pelno mokesčio įstatymo (Žin., 2001, Nr. 110-3992, toliau – PMĮ) pakeitimai: 1. PMĮ 12 straipsnis papildytas nauju 15 punktu, pagal kurio nuostatas turto vertės padidėjimo pajamos už akcijų perleidimą priskiriamos neapmokestinamosioms pajamoms, jei tenkinamos tam tikros šio punkto sąlygos, o šio įstatymo 30 str. 2 dalis papildyta nuostatomis dėl tokių akcijų nuostolių perleidimo pripažinimo, apskaičiuojant apmokestinamąjį pelną.
Pagal PMĮ 12 str. 15 punktą, vieneto nepamokestinamosioms pajamoms priskiriamos turto vertės padidėjimo pajamos už jo turimų kito vieneto akcijų perleidimą, jei tenkinamos šios sąlygos:
1) vienetas, kurio akcijos perleidžiamos, yra toks vienetas, kuris yra:
– įregistruotas ar kitaip organizuotas Europos ekonominės erdvės valstybėje arba valstybėje, su kuria sudaryta ir taikoma dvigubo apmokestinimo išvengimo sutartis, ir kuris yra
– pelno mokesčio ar jam tapataus mokesčio mokėtojas;.
2) akcijas perleidžiantis vienetas yra toks vienetas, kuris:
– turėjo daugiau kaip 25 proc. vieneto, kurio akcijos perleidžiamos, balsus suteikiančių akcijų ne trumpiau kaip 2 metus be pertraukų.
Neatsižvelgiant į tai, kad PMĮ 12 str. 15 punkte numatytu atveju turto vertės padidėjimo pajamos už akcijų perleidimą neapmokestinamos, pagal PMĮ 30 str. 2 dalį, tokių akcijų perleidimo nuostolius leidžiama atskaityti iš vieneto mokestino laikotarpio apmokestinamųjų vertybinių popierių perleidimo pajamų. Tačiau taip atskaitomų nuostolių suma negali viršyti to mokestinio laikotarpio apmokestinamųjų turto vertės padidėjimo pajamų iš vertybinių popierių perleidimo. Mokestiniu laikotarpiu neatskaityta nuostolių (ar jų dalies) suma į kitus mokestinius metus neperkeliama.
Šios PMĮ 12 str. 15 punkto ir 30 str. 2 dalies nuostatos taikomos apskaičiuojant pelno mokestį už 2007 metų ir vėlesnių metų mokestinius laikotarpius.
2. PMĮ 13 str. 1 dalies pakeitimu bei 14 straipsnio papildymu nauja 6 dalimi, išplečiamos PMĮ nuostatos, reglamentuojančios vieneto turtą ir jo įsigijimo kainą. Tais atvejais, kai gyventojas baigia vykdyti individualią veiklą ir nerealizuotas prekes perduoda savo ar sutuoktinio įsteigtam naujam vienetui, tai pagal PMĮ 13 str. 1 dalį tokiu būdu įgytos prekės laikomos to vieneto turtu, o pagal PMĮ 14 str. 6 dalį, šių prekių įsigijimo kaina tam vienetui yra jų įsigijimo kaina, nurodyta gyventojo, vykdžiusio individualią veiklą, prekių įsigijimo dokumentuose (išskyrus atvejus, kai šiuo turtu apmokamos to vieneto akcijos, dalys, pajai). Vienetui tokiu būdu įgytą turtą (prekes) perleidus (ar panaudojus veikloje), to turto įsigijimo kaina priskiriama leidžiamiems atskaitymams bendra PMĮ nustatyta tvarka.
Šios naujos nuostatos taikomos nuo Įstatymo įsigaliojimo datos – nuo 2006 m. spalio 31 dienos. Išsamūs pasikeitusių PMĮ nuostatų paaiškinimai bus pateikti PMĮ komentare (apibendrintame paaiškinime).