Tikslinamos rinkos kainos apskaičiavimo sąlygos


Šiandien LR Vyriausybė svarsto klausimą “Dėl Vyriausybės 2002 m. birželio 12 d. nutarimo Nr. 871 "Dėl rinkos kainos, pagal kurią mokesčio administratorius apskaičiuoja prekių ar paslaugų apmokestinamąją vertę savo sprendimu, nustatymo metodų ir jų taikymo tvarkos patvirtinimo" pakeitimo (Nr.6-1696N). Vyriausybės 2002 m. birželio 12 d. nutarimu Nr. 871 „Dėl rinkos kainos, pagal kurią mokesčio administratorius apskaičiuoja prekių ar paslaugų apmokestinamąją vertę savo sprendimu, nustatymo metodų ir jų taikymo tvarkos patvirtinimo“ yra nustatyta platesnė rinkos kainos mechanizmo apskaičiuojant apmokestinamąją vertę taikymo sritis, negu numatyta ES Tarybos sprendime Nr. 2006/389/EB. Todėl, vadovaujantis ES Tarybos sprendimo ir PVM įstatymo nuostatomis, yra siūloma papildyti Vyriausybės 2002 m. birželio 12 d. nutarimą Nr. 871 „Dėl rinkos kainos, pagal kurią mokesčio administratorius apskaičiuoja prekių ar paslaugų apmokestinamąją vertę savo sprendimu, nustatymo metodų ir jų taikymo tvarkos patvirtinimo“ nustatant konkrečias sąlygas, kurioms esant mokesčių administratorius gali apskaičiuoti sandorių apmokestinamąją vertę pagal rinkos kainą, tai yra, kai tenkinamos šios dvi sąlygos:
1) kai pardavėjo gaunamas atlygis už patiektas prekes ar suteiktas paslaugas yra daug mažesnis už rinkos kainą ir pirkėjas neturi teisės įtraukti į PVM atskaitą viso ar dalies tų prekių, ar paslaugų pirkimo PVM, arba daug didesnis už rinkos kainą ir prekių paslaugų pardavėjas neturi teisės įtraukti į PVM atskaitą viso ar dalies tų prekių ar paslaugų pirkimo PVM;.
2) kai yra pagrindo manyti, kad atlygis už patiektas prekes ar suteiktas paslaugas buvo sumažintas arba padidintas siekiant mokestinės naudos, ir sandoris, pagal kurį gaunamas atlygis, buvo sumažintas arba padidintas.

Šaltinis: LR Vyriausybė