Dėl socialinio mokesčio apskaičiavimo už 2007 metais prasidėjusį mokestinį laikotarpį


Valstybinė mokesčių inspekcija, atsižvelgdama į mokesčių mokėtojų paklausimus, paaiškina socialinio mokesčio apskaičiavimo tvarką:

Klausimas. Kaip turėtų būti skaičiuojamas socialinis mokestis už 2007 metus tuo atveju, kai mokesčio mokėtojui nustatytas mokestinis laikotarpis, prasidedantis 2007 metais, nesutampa su kalendoriniais metais?
Atsakymas. Lietuvos Respublikos laikinojo socialinio mokesčio įstatymo (Žin., 2005, Nr. 76 – 2739; toliau – LSMĮ) 12 str. 1 dalyje nustatyta, kad šis įstatymas įsigalioja nuo 2006 m. sausio 1 d. ir taikomas apskaičiuojant mokestį už 2006 m. ir 2007 metais prasidėjusius mokestinius laikotarpius. Pagal LSMĮ 6 straipsnio nuostatas, socialinio mokesčio laikotarpis atitinka pelno mokesčio mokestinį laikotarpį. Todėl mokesčių mokėtojai, kurių mokestinis laikotarpis nesutampa su kalendoriniais metais, socialinį mokestį skaičiuoja nuo 2007 metais prasidėjusio mokestinio laikotarpio pradžios.Pavyzdžiui, jeigu nuo 2007 m. sausio 1 d. iki 2007 m. rugpjūčio 31 d. vienetui bus pereinamasis mokestinis laikotarpis, tai šį pereinamąjį laikotarpį socialinis mokestis bus neskaičiuojamas. Vadinasi, vienetas socialinį mokestį turi pradėti skaičiuoti nuo 2007 metais prasidėjusio mokestinio laikotarpio pradžios (t. y. nuo 2007 m. rugsėjo 1 d.). Taigi vienetas socialinį mokestį bus skaičiavęs nuo 2006 m. sausio 1 d. iki 2006 m. gruodžio 31 d. ir toliau skaičiuos nuo 2007 m. rugsėjo 1 d. iki 2008 m. rugpjūčio 31 d. Pagal LSMĮ 7 str. 1 dalį, bendra mokesčio mokėtojo 2007 metų mokestinio laikotarpio eigoje mokėtinų avansų suma negali būti mažesnė kaip 3 procentai mokestinio laikotarpio, prasidėjusio 2006 metais, apmokestinamojo pelno sumos.

2008-01-28 Šaltinis: VMI Teisės departamentas