PAKEISTAS KOMENTARAS


Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos parengė MAĮ 78 straipsnio komentaro (apibendrinto paaiškinimo) pakeitimus ir papildymus, kuriuos suderino su Muitinės departamentu prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos ir su Lietuvos Respublikos finansų ministerija. Pateikiame lyginamąjį variantą MAĮ 78 straipsnio apibendrinto paaiškinimo (komentaro) papildymas ir pakeitimas:
,,78 straipsnis. Likviduojamo arba reorganizuojamo Bankrutuojančio arba restruktūrizuojamo juridinio asmens mokesčio deklaracijos pateikimas.

Jeigu atitinkamo mokesčio įstatymas nenustato kitaip, mokesčių mokėtojas – juridinis asmuo privalo, pradėjus jo likvidavimo, bankroto, reorganizavimo ar restruktūrizavimo procedūrą, per 30 dienų mokesčių administratoriui pateikti atitinkamo mokesčio deklaraciją už laikotarpį nuo mokestinio laikotarpio pradžios iki minėtų procedūrų pradžios. (Ššios deklaracijos pateikimas neatleidžia nuo prievolės pateikti mokesčio deklaraciją už visą mokestinį laikotarpį, jeigu jis pasibaigia iki minėtų procedūrų pabaigos) ir mokesčio deklaraciją už iki minėtų procedūrų pradžios pasibaigusį mokestinį laikotarpį, kurios pateikimo terminas pagal atitinkamą mokesčio įstatymą dar nėra pasibaigęs.

Komentaras

1. Juridinis asmuogali pradėti:

1.1. likvidavimo procedūrą, nustatytą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. lapkričio 12 d. nutarimu Nr. 1407 „Dėl juridinių asmenų registro įsteigimo ir juridinių asmenų registro nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 2003, Nr. 107-4810);

1.2.1. bankroto procedūrą, nustatytą Lietuvos Respublikos įmonių bankroto įstatymu (Žin., 2001, Nr. 31-1010);

1.3. reorganizavimo procedūrą, nustatytą Lietuvos Respublikos akcinių bendrovių įstatymu (Žin., 2001, Nr. 34-1125);

1.4.2. restruktūrizavimo procedūrą, nustatytą Lietuvos Respublikos įmonių restruktūrizavimo įstatymu (Žin., 2001, Nr. 31-1012).

Procedūros pradžia laikoma data, kai asmuo registruoja ją Juridinių asmenų registre.

1. 2. Juridiniam asmeniui, pradėjus bankroto procedūrą, nustatytą Lietuvos Respublikos įmonių bankroto įstatymu (Žin., 2001, Nr. 31-1010; 2001, Nr. 37, 2001, Nr. 52) arba restruktūrizavimo procedūrą, nustatytą Lietuvos Respublikos įmonių restruktūrizavimo įstatymu (Žin., 2001, Nr. 31-1012), turi būti taikomos specialios šiame straipsnyje nustatytos mokesčių deklaravimo taisyklės, t. y. jis Pradėjus vieną iš 1 punkte paminėtų procedūrų, juridinis asmuo turiper 30 dienų apskrities valstybinės mokesčių inspekcijos teritoriniam skyriui (toliau – AVMI), kuriame jis įregistruotas mokesčių mokėtoju, pateikti atitinkamo mokesčio deklaraciją už laikotarpį nuo mokestinio laikotarpio pradžios iki minėtų procedūrų pradžios. Bankroto ar restruktūrizavimo procedūros pradžia laikoma teismo nutarties iškelti restruktūrizavimo / bankroto bylą įsiteisėjimo diena arba kreditorių susirinkimo nutarimo bankroto procedūras vykdyti ne teismo tvarka priėmimas.

Mokesčių mokėtojas privalo vadovautis šiame straipsnyje nustatytomis specialiomis mokesčių deklaravimo taisyklėmis, išskyrus atvejus, kai atitinkamame mokesčio įstatyme yra nustatomos kitokios bankrutuojančio arba restruktūrizuojamo juridinio asmens mokesčio deklaracijos pateikimo taisyklės.

2. 3. Jeigu likviduojamas, bankrutuojantis,reorganizuojamas ar restruktūrizuojamas juridinis asmuo AVMI pateikė laikotarpio nuo mokestinio laikotarpio pradžios iki minėtų procedūrų pradžios tinkamai užpildytą atitinkamo mokesčio deklaraciją, tai šios deklaracijos pateikimas neatleidžia jo nuo prievolės pateikti viso mokestinįo laikotarpio privalomas teikti mokesčio deklaracijas, jeigu jis pasibaigia iki minėtų procedūrų pabaigos bei už iki minėtų procedūrų pradžios pasibaigusį mokestinį laikotarpį, kurios pateikimo terminas pagal atitinkamą mokesčio įstatymą dar nėra pasibaigęs. Taip pat toks asmuo turi teikti visas deklaracijas, kurių pateikimo prievolė atsiras per visą laikotarpį iki minėtų procedūrų pabaigos.

Pavyzdys Pateikiamas komentuojamų nuostatų taikymo pavyzdys, kai teikiama pelno mokesčio deklaracija.
Juridiniam asmeniui 2007-07-11 pradedama bankroto byla ir procedūra, kuri trunka iki 2009-02-11:
– per 30 dienų terminą nuo bankroto bylos pradžios, t. y. iki 2007-08-10, bankrutuojantis juridinis asmuo turi pateikti pelno mokesčio deklaraciją už laikotarpį nuo mokestinio laikotarpio pradžios iki minėtų procedūrų pradžios, t. y. 2007-01-01 – 2007-07-11;
– už iki bankroto procedūros pradžios pasibaigusį mokestinį laikotarpį, kai bankrutuojančio juridinio asmens pelno mokesčio deklaracijos pateikimo terminas pagal Pelno mokesčio įstatymą dar nėra pasibaigęs, t. y. suėjus metinės pelno mokesčio deklaracijos pateikimo terminui – 2007-10-01, turi būti pateikta deklaracija už mokestinį laikotarpį: 2006-01-01- 2006-12-31;
– viso mokestinio laikotarpio metinę pelno mokesčio deklaraciją, jeigu jis pasibaigia iki minėtų procedūrų pabaigos, t. y. iki 2008-10-01 metinės pelno mokesčio deklaracijos pateikimo termino pabaigos, turi būti pateikta metinė pelno mokesčio deklaracija už mokestinį laikotarpį: 2007-01-01– 2007-12-31.

2008-05-10 Šaltinis: VMI