Kelininkai siūlo koncentruotai naudoti kelių tvarkymui skirtas lėšas


Lietuvos automobilių kelių direkcijoje prie Susisiekimo ministerijos nuolatinės Kelių priežiūros ir plėtros programos komisijos posėdyje buvo svarstomi valstybinės reikšmės kelių finansavimo prioritetai. Pasaulio banko duomenimis, Lietuva pagal vienam kilometrui tenkantį valstybinės reikšmės kelių priežiūrai ir plėtrai skirtų investicijų kiekį yra priešpaskutinė Europos Sąjungoje.Posėdyje konstatuota, kad tik 20 proc. valstybinės reikšmės magistralinių ir krašto kelių atitinka ES Tarybos direktyvos reikalavimus, keliamus magistraliniams ir krašto keliams, kuriais galėtų važinėti krovininės transporto priemonės su 11,5 tonos ašies apkrova. Valstybinės reikšmės keliams tenka 80 proc. viso šalies krovininio ir lengvojo transporto eismo srauto. Magistraliniai ir krašto keliai dėl nuolat augančio eismo intensyvumo nusidėvi greičiau, nei auga jų atstatymo tempai. Net 8,1 tūkst. km rajoninių kelių vis dar turi nusidėvėjusią žvyro dangą. Nuo 2009 m . sausio 1 d. įsigalios Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo 10 straipsnio pataisa, numatanti 15 proc. programos lėšų skirti žvyrkeliams asfaltuoti. Tikimasi, kad tai paspartins rajoninės reikšmės kelių modernizavimą, – sumažins žvyruotų kelių kiekį. Tačiau LR Seimui šiuo metu pateikta Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo pataisa Nr. XP-2496, numatanti 5 proc. minėtos programos lėšų skirti savivaldybėms, vietinių kelių priežiūrai. Komisijos nuomone, toks lėšų perskirstymas stabdys žvyruotų kelių asfaltavimą. Pasak Susisiekimo ministerijos sekretoriaus Rimvydo Gradausko, Kelių priežiūros ir plėtros programos prioritetas turi būti suteiktas keliams, kurie turi didžiausią įtaką Lietuvos ekonomikai ir skatina verslo plėtojimą, padeda kurti naujas darbo vietas. LR Seimui pritarus pataisai Nr. XP-2496, tektų atidėti jau parengtus ir patvirtintus 2007–2013 m. projektus, finansuojamus Lietuvos ir ES fondų lėšomis.

2008-05-26 Šaltinis: Susisiekimo ministerija