Pelno mokesčio tarifas – 20 proc.


Seimas priėmė Pelno mokesčio įstatymo pataisas ir nustatė, kad fiksuoto pelno mokesčio bazei be jokių atskaitymų taikomas 20 proc. tarifas. Taip pat reglamentuotas apmokestinamojo pelno sumažinimas dėl vykdomo investicinio projekto. Nustatyta, kad apmokestinamasis pelnas mažinamas, jeigu turtas yra reikalingas vieneto investicinio projekto vykdymui ir:
1) turtas yra priskirtinas Įstatymo 1 priedėlio ilgalaikio turto grupėms „mašinos ir įrengimai“, „įrenginiai (statiniai, gręžiniai ir kt.)“, „kompiuterinė technika ir ryšių priemonės (kompiuteriai, jų tinklai ir įranga)“, „programinė įranga“, „įsigytos teisės“, ir
2) turtas yra nenaudotas ir pagamintas ne anksčiau kaip prieš 2 metus (skaičiuojant nuo ilgalaikio turto naudojimo pradžios).
Apmokestinamasis pelnas galės būti sumažintas ne daugiau kaip 50 proc. Nutarta atsisakyti lengvatinio pelno mokesčio tarifo žemės ūkio veiklą vykdantiems vienetams, kooperatinėms bendrovėms (kooperatyvams) bei kredito unijoms, Centrinei kredito unijai nustatytų lengvatų. Šie vienetai pelno mokestį mokės bendra tvarka. Įstatyme įtvirtintas pereinamasis laikotarpis lengvatinį pelno mokesčio tarifą mokėjusiems žemės ūkio veiklą vykdantiems vienetams, kooperatinėms bendrovėms (kooperatyvams): už 2009 metais prasidėjusį mokestinį laikotarpį apskaičiuotą apmokestinamąjį pelną jie galės apmokestinti taikant 5 proc. pelno mokesčio tarifą, o už 2010 metais prasidėjusį mokestinį laikotarpį – 10 proc. pelno mokesčio tarifą, jei tenkins nustatytas sąlygas.

Šaltinis: Seimas
2008-12-19