Kai gyventojas už kreditą moka lengvatines palūkanas arba jų nemoka

Gyventojo nauda, gauta natūra, įvertinama vadovaujantis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2009 m. gegužės 19 d. įsakymu Nr. 1K-162 „Dėl Pajamų, gautų natūra, įvertinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ patvirtintu Pajamų, gautų natūra, įvertinimo tvarkos aprašu (toliau – aprašas). Pagal aprašo 7 punkto nuostatas gyventojo nauda, gauta natūra, kai už paskolą gyventojas moka lengvatines palūkanas arba jų nemoka, įvertinama kaip palūkanų sumos, kuri būtų mokama už kreditą ar paskolą mokant tuo laikotarpiu atitinkama valiuta teikiamų paskolų tikrąją rinkos kainą, ir faktiškai sumokėtos palūkanų sumos skirtumas. Gauta nauda apskaičiuojama lengvatinių palūkanų mokėjimo momentu, o jei palūkanos nemokamos – paskolos ar jos dalies grąžinimo momentu, arba jei, paskola ar jos dalis mokestiniu laikotarpiu negrąžinama – paskutinę mokestinio laikotarpio dieną. Gyventojų pajamų mokesčiu turi būti apmokestinama tik gyventojo nauda, gauta nuo 2009-07-01. Darbuotojo gautos pajamos laikomos su darbo santykiais susijusiomis pajamomis, kurios apmokestinamos taikant 15 proc. pajamų mokesčio tarifą. PASTABA. Gyventojo naudai, gautai, kai gyventojas už kreditą arba paskolą gyvenamajam būstui statyti ar įsigyti, iki 2009 m. sausio 1 d. suteiktą asmens, susijusio su gyventoju darbo santykiais ar jų esmę atitinkančiais santykiais, moka lengvatines palūkanas arba jų nemoka, taikomos iki šio įstatymo įsigaliojimo galiojusios apmokestinimo taisyklės.

Šaltinis: VMI
2009-06-02