2009 m. rugpjūčio 28 d. į Finansų ministeriją kreipėsi Lietuvos socialdemokratų partijos frakcija Seime, kuri teiravosi dėl ministerijos nuomojamų patalpų adresu Gynėjų g. 14.
Frakcija uždavė du klausimus: 1) ar tai yra tinkamas sprendimas atsižvelgiant į dabartinę nekilnojamojo turto rinkos situaciją bei mažėjančias nuomos kainas; 2) ar Finansų ministerija imasi ir, jeigu taip, tai kokių priemonių atitinkamai pakeisti patalpų nuomos sąlygas.
Atsakydama į 2009 metų rugpjūčio 28 d. paklausimą dėl to, ar Finansų ministerija pagrįstai nuomojasi patalpas Gynėjų g. 14 esančiose komercinėse patalpose, informuojame, kad konkursas dėl administracinių patalpų nuomos pirkimo buvo organizuojamas 2007 metais ir tų pačių metų birželio 12 dieną buvo pasirašyta Negyvenamųjų patalpų nuomos sutartis. Sprendimas nuomotis patalpas buvo priimtas atsižvelgiant į kelias aplinkybes. Nuo 2007 metų Lietuvos Respublikos finansų ministerijai yra priskirtos ES struktūrinės paramos koordinuojančiosios, vadovaujančiosios, tvirtinančiosios, mokėjimus atliekančiosios, tarpinės institucijos funkcijos. Šioms funkcijoms atlikti buvo reikalinga suformuoti atitinkamus administracinius gebėjimus, t. y. užtikrinti pakankamą valstybės tarnautojų ir darbuotojų skaičių. Tuo tikslu 2006 metų gruodį Finansų ministerijai buvo patvirtintos 97 pareigybės, finansuojamos iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų techninės paramos lėšų.
Atsižvelgiant į tai, kad Finansų ministerijos patalpose nebuvo galimybės skirti reikiamų patalpų, reikalingų Finansų ministerijos administraciniams padaliniams, atliekantiems ES struktūrinės paramos administravimo funkcijas, buvo svarstomos trys galimybės:
1) administracinių patalpų statyba,
2) administracinių patalpų nuoma,
3) administracinių patalpų statyba, nuomojant patalpas, kol bus baigti statybos darbai.
Išanalizavus visas alternatyvas, buvo pritarta antrai alternatyvai, t. y. administracinių patalpų nuomai, kaip pigiausiam ir sparčiausiam būdui administracinių patalpų trūkumo problemos sprendimui.
Kadangi Finansų ministerija jai pavestas ES struktūrinės paramos funkcijas atliks iki 2015 metų, su konkursą laimėjusia UAB „BPT Optima Retail“ ir 2007 m. buvo pasirašyta negyvenamųjų patalpų nuomos sutartis 5 metų laikotarpiui (iki 2012 m. rugpjūčio 20 d.) su galimybe, pasibaigus sutarties galiojimo laikotarpiui, sutartį pratęsti dar 3 metams (iki 2015 m.). Sudarant ilgalaikę sutartį, administracinių patalpų nuomos kaina buvo mažesnė. Didžioji dalis (apie 80 proc.) administracinių patalpų nuomos kainos apmokama ES lėšomis.
Atsakant į klausimą, ar Finansų ministerija atsižvelgė į pasikeitusias sąlygas nekilnojamojo turto rinkoje, norime pažymėti, kad Finansų ministerija pati siekia bei skatina kitų valstybės institucijų solidarumą taupant ir efektyviai naudojant lėšas, neatsižvelgiant į tai, ar jos yra mūsų valstybės biudžeto, ar ES paramos lėšos. Todėl, atsižvelgiant į pasikeitusias rinkos sąlygas, š. m. birželio mėnesį Finansų ministerijoje buvo sudaryta darbo grupė, kuri šiuo metu intensyviai derasi su paslaugos teikėju dėl nuomos kainos sumažinimo. Jei artimiausiu metu dėl nuomos kainos sumažinimo galutinai susiderėti nepavyks, ministerija planuoja nutraukti nuomos sutartį tomis sąlygomis, kurios buvo suderėtos pasirašant sutartį.
Finansų ministrė Ingrida Šimonytė
2009-09-14