„AAM aktualijų“ skaitytojai nori sužinoti apie sveikatos draudimo įmokas, įsigijus verslo liudijimą asmenims, kurie apdrausti sveikatos draudimu.
LR sveikatos draudimo įstatymo 17 straipsnio pakeitimo įstatymu Nr. XI-1097 (Žin., 2010, Nr. 137-6998), kuris įsigaliojo nuo 2011 m. sausio 1 d., nustatytos palankesnės apmokestinimo PSD įmokomis sąlygos asmenims, kurie yra nurodyti SDĮ 17 straipsnio 1 dalies 1 ir 2 punktuose ir 2 dalyje arba (ir) patenka į apdraustųjų valstybės lėšomis sąrašą ir tuo pačiu metu įsigyja verslo liudijimą. Tokiems asmenims PSD įmokos skaičiuojamos proporcingai išduoto verslo liudijimo galiojimo laikotarpiui. Tai reiškia, kad asmenys, kurie patenka į apdraustųjų valstybės lėšomis sąrašą arba (ir) yra nurodyti SDĮ 17 straipsnio 1 dalies 1 ir 2 punktuose ir 2 dalyje, t. y. gauna su darbo santykiais ar jų esmę atitinkančiais santykiais susijusias pajamas, ir tuo pačiu metu įsigis verslo liudijimą, PSD įmokas už verslo liudijimą mokės
tik už tas kalendorinio mėnesio dienas, kuriomis turi galiojantį verslo liudijimą. Dienos įmoka bus apskaičiuota proporcingai.
VMI prie FM paaiškino, kad gyventojai, kurie yra nurodyti SDĮ 17 str. 1 d. 1 ir 2 punktuose ir 2 dalyje (t. y. gauna su darbo santykiais ar jų esmę atitinkančiais santykiais susijusias pajamas) arba (ir) patenka į apdraustųjų valstybės lėšomis sąrašą ir verslo liudijimą 2011 metams įsigijo iki 2010-12-31, irgi gali pasinaudoti naująja PSD įmokų lengvata, t. y. gali PSD įmokas
mokėti proporcingai išduoto verslo liudijimo galiojimo laikotarpiu.
Šaltinis: VMI
2011-01-12