Kredito įstaigoms ir jų klientams – gairės, padėsiančios spręsti problemas

Lietuvos banko Priežiūros tarnyba parengė ir patvirtino Įsiskolinimų, susidariusių klientams nesilaikant finansinių įsipareigojimų pagal kredito sutartis, valdymo gaires. Dokumente apibrėžtos kredito įstaigų teisės ir pareigos finansinių įsipareigojimų nevykdančių klientų atžvilgiu ir tokių klientų teisės ir pareigos bendradarbiaujant su kredito įstaiga ir siekiant, jei įmanoma, išvengti kredito sutarties nutraukimo. Kredito įstaiga turi nuolat stebėti kliento finansinių įsipareigojimų vykdymą, o pastebėjusi, kad jie nevykdomi, – nedelsdama apie tai informuoti klientą. Kredito įstaiga turėtų išsiaiškinti įsipareigojimų nevykdymo priežastis, kad būtų galima kuo anksčiau pasiūlyti klientui problemų sprendimo variantų ir skolos pertvarkymo būdų. Klientas turėtų per protingą terminą informuoti kredito įstaigą apie atsiradusius sunkumus vykdyti kredito sutartį, pateikti papildomos informacijos, reikalingos jo mokumui ir gebėjimui vykdyti finansinius įsipareigojimus įvertinti. Jis gali ir pats kreiptis raštu į kredito įstaigą dėl skolos pertvarkymo. Kredito įstaiga neturėtų taikyti klientui neadekvačių ir neprotingai didelių netesybų. Bet kokie mokesčiai, kuriuos klientas turėtų sumokėti, kad būtų padengti kredito įstaigos nuostoliai, atsirandantys dėl kliento laikino nemokumo, turėtų būti tik kompensuojamojo pobūdžio.

Šaltinis: Lietuvos bankas