Vartotojai skundžiasi net dėl nepavykusių pasimatymų ir liūdnų kačiukų

Šį pusmetį Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) sulaukė beveik 9 tūkst. asmenų paklausimų ir skundų dėl galimų vartotojų teisių pažeidimų. Tai rodo, kad žmonės vis geriau išmano vartotojų teises ir pasiruošę jas ginti. Tarnybos specialistams teko nagrinėti ir rimtus skundus dėl nekokybiškų prekių ir paslaugų  bei gilintis į nusijuokti priverčiančias situacijas. Pavyzdžiui, į šią vartotojų teises ginančią tarnybą kreipėsi asmuo dėl neturtinės žalos atlyginimo, kadangi veidrodžių gamintojas sutartu laiku nepagamino užsakyto veidrodžio, kuris buvo reikalingas romantiškam pasimatymui žvakių šviesoje. Laiku negavus veidrodžio, pasimatymas neįvyko. Vartotojui dėl neturtinės žalos atlyginimo buvo patarta kreiptis į teismą nustatyti ir įvertinti neturtinės žalos dydį. Kitas vartotojas skundėsi dėl nusipirkto liūdno ir su vaikais nežaidžiančio kačiuko. Vartotojas tą kačiuką norėjo grąžinti pardavėjui, tačiau VVTAT nenustatė pagrindų nutraukti kačiuko pirkimo-pardavimo sutartį.  Dar vienas žvejoti mėgstantis vartotojas skundėsi dėl klaidinančios informacijos pateikimo: žuvavimo paslaugas siūlantis paslaugų teikėjas viešai skelbė ,,čia visada kimba“, tačiau vartotojui, susimokėjusiam už žvejybą, paslaugų teikėjo vandens tvenkinyje žuvys nekibo. Vis daugiau vartotojų susižavi mažų kainų pasiūlymais ir perka visai nepasidomėję pardavėjų patikimumu. Tokie atvejai ypač dažni įsigyjant prekes iš socialinio tinklalapio „Faceboook“, kai vartotojai perveda pinigus į fizinių asmenų asmenines banko sąskaitas, neturėdami apie pardavėjus jokios informacijos. Prekės nepristatomos, socialiniame tinklalapyje sukurtos paskyros ištrinamos ir vartotojai lieka ir be pinigų.  Dažnai vartotojai skundžiasi ir dėl to, kad internetu įsigytos prekės pristatomos su mechaniniais pažeidimais – sudužusios, įbrėžtos, įlenktos ir panašiai, o jas priėmę vartotojai, nepatikrinę prekių priėmimo-perdavimo metu, susiduria su dideliais keblumais, norėdami įrodyti, kad tokias prekes gavo. Daugiausia skundų gauta dėl vartojimo prekių – 1251, dėl sveikatos priežiūros, privačių švietimo ir kitų atlygintinų paslaugų – 319, dėl laisvalaikio paslaugų – 274. Didžioji dalis (548) buvo dėl galimai nekokybiškų drabužių ir avalynės (pernai per pusmetį tokių skundų buvo tik 124). Daugėjo skundų ir dėl informacijos ir ryšių technologijų prekių, dėl buitinių namų ūkio prietaisų, dėl kelionių agentūrų paslaugų bei dėl kultūros ir pramoginių renginių. 2015 m. I pusmetį VVTAT buvo išnagrinėta ir atsakyta į 2 200 vartotojų skundų, iš jų 1 399 atvejai išnagrinėti ginčų sprendimo ne teisme tvarka.

Šaltinis: Teisingumo ministerija