Dauguma pasirinkusiųjų mokėjimo paslaugų krepšelį – sutaupė

Visuomenės apklausa atskleidė, kad, metų pradžioje apribojus būtiniausių mokėjimo paslaugų kainą, dauguma gyventojų, pasirinkusių mokėjimo paslaugų krepšelius, bankams ar kredito unijoms sumoka mažiau. Tai nurodė pusė naujus mokėjimo planus pasirinkusių respondentų. Mažesnė dalis teigė, kad jų mokėjimo paslaugų išlaidos nepasikeitė. Pasirinkę paslaugų krepšelius, vartotojai daugeliu atvejų neribotai gali atlikti elektroninius pervedimus, iki tam tikros sumos nebemoka už kiekvieną grynųjų pinigų pasiėmimo iš bankomato operaciją, gauna mokėjimo kortelę ir prisijungimo prie internetinės bankininkystės priemonę. Su paslaugų krepšelių atsiradimu nunyko tokia ydinga praktika,  kaip mokestis už kiekvieną pinigų įskaitymą į kliento sąskaitą. Gyventojų apklausos duomenimis, 49 proc.  bankų klientų, pasirinkusių paslaugų krepšelį, sako, kad dabar už mokėjimo paslaugas moka mažiau nei anksčiau, 28 proc. nurodė, kad paslaugų kaina nepasikeitė, o 6 proc. tikino, kad mokėjimams išleidžia daugiau. Beveik 90 proc. respondentų nurodė, kad per mėnesį už paslaugų krepšelį jie sumoka mažiau kaip 1,5 euro arba lygiai tiek, 6 proc. atsakė, kad – daugiau. Nors paslaugų krepšeliai ir praplėtė klientų pasirinkimo galimybes, dalis gyventojų naujoves vertina atsargiai. Visuomenės apklausa atskleidė, kad vienokį ar kitokį paslaugų krepšelį pasirinko beveik pusė (46 proc.) banke ar kredito unijoje sąskaitą turinčių klientų, o 37 proc. nekeitė ankstesnės kainodaros, kai mokamas sąskaitos administravimo mokestis ir papildomai taikomas įprastas įkainis už kiekvieną operaciją.

Šaltinis: Lietuvos bankas