pajamas iš individualios veiklos už 2019 metus Vilniaus mieste deklaravo apie 32 tūkst. gyventojų,
tačiau pajamų deklaracijas iki liepos 1 dienos už minėtą laikotarpį turi pateikti dar daugiau
nei pusė (54 proc.) savarankiškai dirbusių gyventojų.
„Nors šiemet pajamas deklaruoti galima iki liepos 1 d., raginame gyventojus, vykdančius
individualią veiklą, neatidėti pajamų deklaravimo paskutinei dienai“ – teigia Vilniaus AVMI
viršininkė Virginija Ginevičienė.
Vilniaus AVMI primena, kad savarankiškai dirbantys pajamų deklaraciją turi pateikti net tuo atveju,
jei negavo jokių pajamų iš individualios veiklos. Vykdantys veiklą gyventojai mokesčius sumokėti
galės ir vėliau, tačiau deklaruoti pajamas laiku, iki liepos 1 dienos, būtina.
Verta paminėti, kad COVID-19 paveiktas ekonomines veiklas (jų sąrašą rasite čia) vykdantiems
savarankiškai dirbantiems gyventojams automatiškai, be papildomo prašymo taikomos mokestinės
pagalbos priemonės – per ekstremaliąją situaciją ir 2 mėnesius po jos, gyventojams nebus
skaičiuojami delspinigiai ir pradedamas mokesčių išieškojimas.
Gyventojų pajamų deklaravimo pamiršti neturėtų ir gyventojai, praėjusiais metais pardavę
nekilnojamąjį turtą ar turėtą transporto priemonę. Sumokėti GPM nuo skirtumo tarp pardavimo ir
pirkimo kainos reikia tuo atveju, kai nekilnojamas turtas parduodamas brangiau nei buvo įsigytas,
neišlaikius jo nuosavybėje 10 metų, o transporto priemonės – 3 metus.
Švelninant šalyje paskelbto karantino sąlygas, nuo birželio 1 d. gyventojai jau gali gauti gyvą
konsultaciją klientų aptarnavimo padaliniuose visoje Lietuvoje. Atsižvelgiant į galiojančias
COVID-19 prevencijos darbo vietose rekomendacijas, aptarnavimo padaliniuose laikinai ribojamas
klientų srautas – atvykti numatytu laiku gali tik iš anksto telefonu užsiregistravę gyventojai.
Šaltinis: VMI
