Kodėl jūsų Facebook reklama neatneša pardavimų (ir kaip tai ištaisyti)?

Kai verslas pradeda naudoti Facebook reklamą – pirmosios viltys būna didelės. Matomumas, paspaudimai, srautas į svetainę – viskas atrodo tarsi teisingame kelyje. Bet kai ateina laikas patikrinti pardavimų statistiką, ten dažnai – tylu. Vienas kitas užsakymas, kelios užklausos, bet tikrai ne tas rezultatas, kurio tikėtasi.

Kodėl taip nutinka? Ar tai reiškia, kad Facebook reklama neefektyvi? O gal tai ženklas, kad kažkas daroma ne taip?

Pasak Aurimo Skaržinsko, UAB „Be reklamos negerai“ marketingo vadovo, Facebook reklama yra viena galingiausių priemonių skaitmeninėje rinkodaroje, bet tik tada kai ja naudojamasi protingai. Vien paleisti skelbimą ir laukti stebuklo – per mažai“.

Šiandien vis daugiau verslų supranta, kad Facebook platformoje vien geri ketinimai ar aukštos kokybės vizualas – nepakankami. Jei norite, kad reklama realiai generuotų pajamas – reikia gilintis į auditoriją, į turinį, į skelbimo strategiją ir visą pirkimo kelią.

Kai pataikote ne ten, kur reikia

Viena dažniausių priežasčių, kodėl reklama neatsiperka – per plati arba per klaidinga auditorija. Jei bandote pasiekti „visus“ – labai dažnai nepasiekiate nieko.

Aurimas atkreipia dėmesį į labai paprastą, bet nuolat ignoruojamą taisyklę: „Facebook leidžia taikyti labai tiksliai, bet daugelis verslų bijo siaurinti auditoriją. Jie galvoja – jei rodysiu reklamą tik 25–35 metų mamoms Kaune, praleisiu kitus. Bet realiai – jei tie kiti vistiek neperka, tai tik švaistote biudžetą”.

Tikslumas čia – ne rizika, o sąmoningas pasirinkimas. Jūsų reklamos turi pasiekti būtent tuos, kuriems jos aktualios šiandien, šią savaitę, šį mėnesį. Tik tada atsiranda šansas, kad reklama pavirs pardavimu.

Reklama, kuri šaukia, bet niekas jos neklauso

Yra vienas itin svarbus paradoksas apie kurį verslai dažnai pamiršta. Kuo garsiau reklama „rėkia“ – tuo labiau ji ignoruojama. Tai galioja ypač socialinėse medijose.

Aurimas tai įvardija paprastai: „Šiandien, jei nori būti pastebėtas – reikia kalbėti tyliai, šiltai ir nuoširdžiai. Toks yra Facebook‘o kontekstas. Žmonės ten bendrauja, žiūri šuniukų video, ieško patarimų… Jei jūs įsiveržiate su baneriu „AKCIJA –70 %“ jie tiesiog ignoruoja“.

„Be reklamos negerai“ praktikoje sėkmingiausiai veikia reklamos, kurios atrodo kaip natūralūs įrašai: realių žmonių istorijos, emocingi tekstai, gyvenimiškos situacijos. Ne dėl to, kad jos meniškos. Dėl to, kad jos neslepia tikslo, bet tuo pačiu neprimeta jo per jėgą.

Vizualas gali trukdyti, jei per tobulas

Iš pirmo žvilgsnio skamba absurdiškai, bet per blizgūs vizualai dažnai priverčia vartotoją… nusisukti. Socialiniuose tinkluose „tobulas“ dažnai reiškia „netikras“. Jei nuotrauka primena katalogą, jei video atrodo kaip TV reklama – kyla barjeras.

Aurimas pastebi: „Vartotojai ieško turinio, kuris panašus į jų draugų įrašus. Natūralios, kiek netobulos nuotraukos, neprofesionaliai atrodantys, bet nuoširdūs video – tai, kas iš tiesų veikia“.

Štai todėl agentūra savo kampanijose dažnai renkasi ne studijines nuotraukas, o autentiškus vaizdus, net iš kliento telefono. Svarbu ne kokybė, o tikrumas. Vartotojai atpažįsta tai ir įsitraukia.

„Landing page“ – vieta, kur žūsta konversijos

Kitas nematomas Facebook reklamos rezultatyvumo žudikas – netinkamas puslapis į kurį nukreipiami vartotojai. Dažnai pasitaiko, kad reklama nukreipia į pagrindinį puslapį, kuriame – dešimtys skirtingų produktų, jokių aiškių veiksmų, ir vartotojas tiesiog… išeina.

„Nukreipimo puslapis turi tęsti pokalbį, pradėtą Facebook’e“, aiškina Aurimas. „Jei reklama kalba apie vieną dalyką, bet atvedama į kitą – žmogus nusivilia ir paspaudimas tampa bevertis“.

„Be reklamos negerai“ padeda klientams kurti ne tik reklamas, bet ir tikslingus puslapius – trumpus, aiškius, orientuotus į konversiją. Ir tai daro didžiulį skirtumą. Vien pakeitus puslapio struktūrą – dažnai konversijos padvigubėja, be papildomo biudžeto.
fbb

Nebandote išmatuoti? Vadinasi, mėginate atspėti

Dar viena dažna problema – verslai neseka reklamos rezultatų arba seka tik „paspaudimus“, nesuprasdami – ar tie paspaudimai virto veiksmais.

Aurimas neslepia: „Dauguma pirmą kartą pas mus atėjusių klientų net negali tiksliai pasakyti kiek jiems kainuoja vienas klientas. Jie žino, kiek išleidžia per mėnesį, bet ne kiek uždirba iš tų investicijų“.

Profesionali reklamos analizė leidžia matyti ne tik, kur nueina pinigai, bet ir kur jie grįžta. Kiekvienas vartotojo žingsnis – nuo paspaudimo iki užsakymo – turi būti stebimas. Tik tada galima optimizuoti, taupyti ir auginti rezultatus.

Kai reklama tampa sistema, o ne atsitiktinumu

Sėkminga Facebook reklama nėra atsitiktinis vienkartinis „pataikymas“. Tai sistema, kuri nuosekliai atneša rezultatus – kiekvieną savaitę, kiekvieną mėnesį…

„Be reklamos negerai“ padeda klientams kurti tokias sistemas – nuo pirmos strategijos iki nuolatinės optimizacijos. Jų požiūris – ilgametis, orientuotas į augimą, o ne vienkartinį efektą.

Kaip sako Aurimas: „Reklama turi veikti ne tik šiandien, bet ir po savaitės, po mėnesio. Tik tada verslas gali planuoti, skaičiuoti ir augti“.