Seime rugsėjo 28 d. pristatytas Akcizų įstatymo 35 straipsnio papildymo įstatymo projektas


Siūloma akcizais neapmokestinti dyzelinių degalų, skirtų naudoti vietiniam viešajam keleiviniam transportui (įskaitant maršrutinius taksi).

Projekto rengimą paskatino Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija “Linava”, kuri jau ne kartą kreipėsi dėl Lietuvos Respublikos akcizų įstatymo papildymo ir savivaldybės, kurios yra autobusų parkų steigėjos.
Sparčiai kylant dyzelino kainai Lietuvoje (per praėjusius metus litras dyzelino pabrango vidutiniškai 0,80 Lt, vežėjų sąnaudos taip pat sparčiai didėja, todėl savivaldybės ir vežėjai priversti nuolat kelti keleivių vežimo tarifus, o tai sukelia visuomenės nepasitenkinimą ir didina infliacijos lygį šalyje. Viešojo naudojimo keleivinis kelių transportas vykdo visuomenei ir valstybei svarbią socialinę funkciją, todėl keleivių vežimo bilietų kainos negali būti didinamos iki lygio, kuris galėtų užtikrinti vežėjams nenuostolingą darbą. LR kelių transporto kodeksas numato vežėjų nuostolių, susidariusių dėl visuomenei būtinų transporto paslaugų teikimo, kompensavimą. Tačiau nuostoliai, susidarę tolimojo susisiekimo maršrutuose, nekompensuojami visai, o vietiniame susisiekime savivaldybės pajėgia kompensuoti iš dalies.
Didėjant tarifams ir bilietų kainai, didėja savivaldybių ir valstybės išlaidos, kompensuojant vežėjams nesurinktas pajamas, dėl įstatymo numatytų keleivių lengvatų taikymo, bei nuostolingus maršrutus.
Atsižvelgiant į susidariusią situaciją ir remiantis kitų šalių patirtimi bei ES institucijų rekomendacijomis, siūloma papildyti LR akcizų įstatymą.

Šaltinis: LR Seimas