Viešojo sektoriaus apskaitos reforma – iš ES lėšų


Finansų ministerija nuo 2005 m. vykdo viešojo sektoriaus buhalterinės apskaitos ir finansinės atskaitomybės sistemos reformą, siekdama sukurti tokią viešojo sektoriaus apskaitos sistemą, kuri leistų parengti teisingas ir išsamias viešojo sektoriaus subjektų – tarp jų valstybės bei savivaldybių – konsoliduotąsias finansines ataskaitas bei teiktų naudos jų vartotojams. Reformos įgyvendinimo priemonėms vykdyti didžioji dalis lėšų skirta iš Europos Sąjungos Pereinamojo laikotarpio institucijų plėtros priemonės projekto „Viešojo sektoriaus apskaitos sistemos modernizavimas“. Įgyvendinant šį projektą buvo pasirašytos trys paslaugų teikimo sutartys.Sutartimi „Viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartų ir apskaitos vadovų ir instrukcijų parengimo bei konsultavimo paslaugos“ siekiama reglamentuoti buhalterinės apskaitos tvarkymą, finansinių ataskaitų rengimą kaupimo principu, konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rengimą ir tobulinti apskaitos tvarkytojų, finansinių ataskaitų rengėjų kvalifikaciją. Kaip ir buvo planuota, parengti 26 viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartai, konsolidavimo vadovas, finansinių ataskaitų formų rengimo rekomendacijos, apmokyti lektoriai ir apie 550 viešojo sektoriaus subjektų atstovų, baigiami rengti 6 pavyzdiniai buhalterinės apskaitos vadovai viešojo sektoriaus subjektų grupėms ir bendrojo sąskaitų plano naudojimo rekomendacijos. Ši sutartis bus baigta vykdyti 2008 m. gruodžio mėnesį. Sutarties „Apskaitos informacinių sistemų modernizavimo galimumo studija siekiant užtikrinti viešojo sektoriaus apskaitos duomenų ir finansų valdymo efektyvumą ir kokybę” tikslas – atlikti viešojo sektoriaus subjektų naudojamų apskaitos informacinių sistemų analizę ir jos pagrindu suformuluoti reikalavimus informacinėms sistemoms apskaitai tvarkyti kaupimo principu. Įgyvendinant šią sutartį, buvo apibendrinti reikalavimai apskaitos informacinėms sistemoms apskaitai tvarkyti pagal kaupimo ir pinigų principus, aprašyti ir įvertinti viešojo sektoriaus subjektų informacijos srautai ir viešojo sektoriaus subjektų turimos apskaitos informacinės sistemos, aprašytas siekiamas viešojo sektoriaus apskaitos ir konsolidavimo informacinių sistemų architektūrinis sprendimas, bendrieji reikalavimai apskaitos informacinėms sistemoms ir pateiktos rekomendacijos dėl viešojo sektoriaus subjektų naudojamų apskaitos informacinių sistemų tobulinimo, parengtas perėjimo nuo esamos situacijos analizės prie siekiamo modelio veiksmų planas ir reikalavimai konsolidavimo informacinei sistemai.Siekiant kelti buhalterinės apskaitos tvarkytojų, finansinių ataskaitų rengėjų kvalifikaciją, įgyvendinta sutartis „Viešojo sektoriaus subjektų atstovų apmokymo tvarkyti buhalterinę apskaitą ir rengti finansinių ataskaitų rinkinį kaupimo principu pagal Viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartus paslaugos“. Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Panevėžyje ir Alytuje vykusiuose mokymuose buvo apmokyta apie 380 viešojo sektoriaus buhalterių.

Šaltinis: Finansų ministerija
2008-11-24