Siekiant išvengti dvigubo apmokestinimo, asmenims, kurie pagal darbo sutartį dirba Lietuvoje bei kitoje ES, EEE valstybėje narėje ar Šveicarijoje ir legaliai gyvena vienoje iš šių valstybių, taikomos Reglamento (EEB) nuostatos, nustatančios, kad PSD įmokas asmuo moka tik vienoje ES, EEE valstybėje narėje ar Šveicarijoje.
Taigi, jei Lietuvoje laikinai gyvenančiam ir dirbančiam pagal darbo sutartį asmeniui taikomi kitos valstybės narės teisės aktai, jis, pateikęs PSD įmokų administratoriui – VSDFV teritoriniam skyriui – dokumentą (E 101 arba E102, arba E103 formos pažymą), įrodantį, kad yra apdraustas socialiniu ir sveikatos draudimu kitoje ES, EEE valstybėje narėje ar Šveicarijoje, turi teisę nemokėti PSD įmokų Lietuvoje.
Jei nenuolatiniai Lietuvos gyventojai, nurodyti SDĮ 17 str. 1 dalyje (asmenys, dirbantys pagal darbo sutartį, ir kt.), nepateikia VSDFV teritoriniam skyriui pirmiau nurodytų E formos pažymų, patvirtinančių jų socialinį (ir sveikatos) draudimą kitoje valstybėje, jie turi mokėti PSD įmokas nuo su darbo santykiais susijusių pajamų ta pačia tvarka kaip ir nuolatiniai Lietuvos gyventojai.
Atkreiptinas dėmesys, kad asmeniui, tuo pačiu metu dirbančiam pagal darbo sutartį Lietuvoje ir vykdančiam savarankišką veiklą vienoje iš šių šalių: Belgijoje, Čekijoje, Danijoje, Vokietijoje, Estijoje, Graikijoje, Ispanijoje, Prancūzijoje, Italijoje, Kipre, Maltoje, Portugalijoje, Suomijoje, Slovakijoje ar Švedijoje, turi būti taikomi dviejų šalių socialinės apsaugos įstatymai. Toks asmuo privalo mokėti SDĮ 17 str. 1 ir 2 dalyse numatytas 6 proc. PSD įmokas Lietuvoje.
Šaltinis: VMI
2009-08-27
