Siūloma vartotojų ginčus su pardavėjais spręsti veiksmingiau

Seimo posėdyje po pateikimo pritarta Teisingumo ministerijos parengtoms Vartotojų teisių apsaugos įstatymo pataisoms, kuriomis tobulinama neteisminio vartotojų ginčų sprendimo tvarka. Numatomas vartojimo ginčų komisijų, kaip vartojimo ginčų neteisminio sprendimo organų, sudarymas. Komisijos galės nagrinėti tuos ginčus, kai ginčo suma yra ne mažesnė nei 200 eurų. Komisijos bus specializuotos ir nagrinės vartojimo ginčus atskirose joms priskirtose vartojimo prekių ir paslaugų srityse (pvz., elektronikos prekės, statybos darbai, laisvalaikio paslaugos ir pan.). Teisingumo ministerijos parengtose pataisose numatoma, kad vartojimo ginčus nagrinėjančios institucijos sprendimas įsigalioja ir yra privalomas vykdyti, jeigu nė viena ginčo šalis per 30 dienų nuo sprendimo priėmimo nepareiškia ieškinio bendrosios kompetencijos teisme Civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka. Projekte numatoma, kad vartojimo ginčus nagrinės ne tik VVTAT, bet ir kitos institucijos: Ryšių reguliavimo tarnyba (elektroninių ryšių ir pašto paslaugų srityje), Lietuvos bankas (dėl finansinių paslaugų), Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija, Valstybinė energetikos inspekcija (energetikos srityje), Lietuvos advokatūros advokatų taryba. Ginčo šalims susitarus, vartojimo ginčus galės nagrinėti ir nuolatinės arbitražo institucijos bei specialiai tam įsteigti viešieji juridiniai asmenys, kurių steigėjai – vartotojų asociacijos ir verslininkus vienijančios asociacijos, taip pat civilinių ginčų taikinimo tarpininkai (mediatoriai).

Šaltinis: Teisingumo ministerija