Mano, kad pažeisti subsidiarumo ir proporcingumo principai

Seimo Socialinių reikalų ir darbo komitetas, apsvarstęs EK pasiūlymą dėl Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos, kuria iš dalies keičiama 1996 m. gruodžio 16 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 96/71/EB dėl darbuotojų komandiravimo paslaugų teikimo sistemoje (KOM(2016)128 (toliau – Pasiūlymas), pritarė Vyriausybės pateiktai Lietuvos pozicijai ir konstatavo, kad Pasiūlymas galimai prieštarauja subsidiarumo ir proporcingumo principams.  Savo nuomonę komitetas pagrindė šiais pagrindiniais argumentais: 1) Pasiūlymu siekiama įtvirtinti vienodo darbo užmokesčio už tą patį darbą toje pačioje vietoje principą, numatant komandiruotiems darbuotojams mokėti visas darbo užmokesčio sudedamąsias dalis, valstybėms narėms skelbti darbo užmokesčio sudedamąsias dalis, mokėti vienodą darbo užmokestį rangovo ir subrangovo įmonėse; tačiau darbo užmokesčio nustatymas yra priskiriamas išimtinei valstybių narių kompetencijai; 2) pagal Teisingumo Teismo praktiką komandiruojamiems darbuotojams, darbo užmokesčio skirtumai valstybėse narėse nebūtinai reiškia nesąžiningą konkurenciją, kai kalbama apie laisvą paslaugų teikimą, nes neturi būti sudaromos kliūtys paslaugų teikėjams pasinaudoti konkurenciniu pranašumu, kylančiu iš darbo užmokesčio skirtumų; 3) Pasiūlymas apriboja verslo galimybes teikti tarpvalstybines paslaugas, silpnina konkurenciją ir ES bendrosios rinkos augimą, brangina paslaugas, mažindamas galimybes įgyvendinti esminius Sąjungos vidaus rinkos principus, įtvirtintus Sutartyje dėl ES veikimo (laisvą darbuotojų judėjimą, įsisteigimo laisvę ir laisvę teikti paslaugas) ir sutarčių tikslus (valstybių narių ekonomikos stiprinimą ir konvergenciją, kita); 4) kyla abejonių dėl Pasiūlymo nuostatos dėl kolektyvinių sutarčių ir arbitražo sprendimų, kurie buvo paskelbti visuotinai taikytinais, taikymo visiems ekonomikos sektoriams, ne tik statybos sektoriui įtvirtinimo būtinumo ES lygiu. Šaltinis: Seimo Socialinių reikalų ir darbo komitetas