Lengviausias ir plačiausiai prieinamas variklio našumo didinimo būdas – chip tuning, t. y. variklio valdiklių programinės įrangos keitimas. Procedūra apima naujos programos įkėlimą į kompiuterį per OBD diagnostikos jungtį arba, jei automobilyje tokios jungties nėra, naujos programos įkėlimą į atminties mikroschemą.
Kaip atrodo galios didinimas (chip tuning)?
Daugumoje šiuolaikinių automobilių įrengtas variklio valdymo kompiuteris – ECU. Šis prietaisas savo atmintyje saugo pavaros bloko parametrus vadinamųjų žemėlapių pavidalu. Čipų derinimas leidžia į šiuos žemėlapius įvesti atitinkamus pakeitimus, kurie koreguoja degalų įpurškimo laiką, didina variklio galią ir reguliuoja jo sukimo momentą. Prieš mechanikui atliekant automobilio galios didinimą, būtina pašalinti bet kokius gedimus, dėl kurių gali būti perkrautas pavaros blokas.
Sėkmingai patikrinus transporto priemonės būklę, automobilio galią galima didinti. Modeliuose su OBD sąsaja serijinė programa parsisiunčiama iš automobilio kompiuterio, pakeičiama ir įkeliama atgal į ECU. Mechanikui tenka sunkesnė užduotis, jei jis turi mikroschemų integruoti į automobilį, kuriame nėra OBD prievado. Tokiu atveju reikia išardyti ECU, išimti atminties mikroschemą, įkelti į ją naują programą, prijungti prie kompiuterio ir vėl sumontuoti valdiklį automobilyje.
Kiek galima padidinti automobilio galią?
Ne visiems automobiliams įmanoma aiškiai apibrėžti galimą variklio našumo pokyčių diapazoną. Viskas priklauso nuo individualių variklio galimybių ir automobilio ridos.
Automobilio chip tuning poveikis labai priklauso nuo to, kiek galios rezervo gamintojas yra palikęs pagalbinėje įrangoje. Jei turbokompresorius, esant gamykliniams nustatymams, nenaudoja daugiau kaip 60 % didžiausio galingumo, iš jo dar galima daug išgauti. Kita vertus, jei turbokompresorius išnaudoja savo galimybių ribas, modifikavimo galimybės yra ribotos. Tačiau turbokompresorių galima patobulinti variklio sūkių diapazone. Galimų modifikacijų apimtis taip pat priklauso nuo gamyklinės įpurškimo valdiklio programinės įrangos. Kuo ji sudėtingesnė, tuo sunkiau ją modifikuoti.
Svarbu ir automobilio rida. Žinoma, kad kuo senesnis automobilis, tuo didesnė tikimybė, kad jo komponentai jau yra perkrauti ir blogai toleruos drastiškus pakeitimus.
Ar padidintos galios automobilis praeis techninę apžiūrą?
Lietuvos įstatymai nedraudžia keisti automobilio konstrukcijos. Modifikuoti galima automobilio variklį, transmisiją, degalų sistemą ir važiuoklę. Tačiau ar automobilis praeis techninę apžiūrą tai priklauso nuo jo techninės būklės. Jeigu po galios didinimo darbų sistemos ir visi darbiniai variklio komponentai veikia tinkamai, o išmetamųjų dujų norma atitinka taršos reikalavimus, nebus jokių problemų norint atlikti privalomąją automobilio techninę apžiūrą.
