Variklio alyva ne tik užtikrina, kad automobilio variklis tinkamai veiktų, bet ir prailgina jo komponentų tarnavimo laiką. Reguliari techninė priežiūra visų pirma apima reguliarų tepalų keitimą, tačiau taip pat turėtumėte nepamiršti patikrinti tepalų lygį ir atkreipti dėmesį į bet kokį nuotėkį. Priešingu atveju gali įvykti rimtas variklio gedimas.
Automobilio tepimo sistema – tinkamo vidaus degimo variklio veikimo pagrindas
Tepimo sistema yra vienas svarbiausių automobilio komponentų. Ji yra benzininiuose, dyzeliniuose ir hibridiniuose modeliuose. Jai tenka pagrindinis vaidmuo užtikrinant tinkamą variklio veikimą, todėl itin svarbi reguliari jos priežiūra.
Pagrindinė tepimo sistemos užduotis – paskirstyti suslėgtą variklio alyvą į pavaros bloką. Tepalas padengia visus paviršius, todėl tarp komponentų nėra per didelės trinties – jie gali sklandžiai veikti be pernelyg didelio kaitimo. Be to, alyva užtikrina stabilų variklio veikimą, toliau aušina variklį ir sumažina variklio komponentų nusidėvėjimą.
Variklio alyvos priežiūra – tai, ko turėtų nepamiršti kiekvienas vairuotojas
Jei norite pasirūpinti tepimo sistemos, o kartu ir variklio bei jo komponentų būkle, pirmiausia turite nepamiršti:
- reguliariai keisti alyvą,
- naudoti konkrečiam variklio modeliui skirtus tepalus, kuriuos galite rasti internetinėje parduotuvėje: signeda.lt
- tikrinti alyvos lygį,
- tikrinti, ar sistemoje nėra nuotėkių.
Dėl apleistos alyvos sistemos gresia rimta žala
Jei variklio tepimo sistema nėra reguliariai prižiūrima, didžiausia rizika – nestabilus pavaros bloko veikimas, pernelyg didelis jo komponentų įkaitimas ir nusidėvėjimas. Vienas iš rimčiausių galimų gedimų – variklio užsikirtimas, kuris, be kita ko, pasireiškia galios netekimu, tam tikrais garsais, o kraštutiniais atvejais – net dūmais iš po variklio dangčio.
Kartais sugedusį agregatą įmanoma suremontuoti, tačiau tai priklauso nuo gedimo masto ir jo priežasčių. Reikėtų pažymėti, kad paprastai tai susiję su sudėtingu kapitaliniu remontu ir didelėmis išlaidomis. Kartais vienintelis protingas sprendimas yra pakeisti visą variklį.
Variklis gali užsikirsti ne tik dėl nereguliaraus tepalų ir filtrų keitimo, bet ir, be kita ko, dėl per mažo alyvos lygio arba net dėl to, kad naudojamas produktas, neatitinkantis transporto priemonės gamintojo rekomendacijų.