Sudaryta galimybė vadovautis gerosios praktikos principais, teikiant naują mokėjimo inicijavimo paslaugą

Lietuvos bankas parengė naujos Lietuvoje – mokėjimo inicijavimo – paslaugos gerosios praktikos principus ir kviečia galimus šios paslaugos teikėjus savanoriškai įsipareigoti laikytis aukštų veiklos ir saugumo standartų. Įsipareigojusių įmonių sąrašas bus skelbiamas viešai Lietuvos banko interneto svetainėje. Mokėjimo inicijavimo paslauga dažniausiai veikia tokiu principu: pirkėjas iš el. parduotuvės nukreipiamas atsiskaityti į mokėjimo inicijavimo paslaugų teikėją, o ne į banką, kaip įprasta šiuo metu. Todėl bet kuri el. parduotuvė vietoj keleto sutarčių su skirtingais bankais galės sudaryti vieną sutartį su mokėjimo inicijavimo paslaugų teikėju. Anot M. Jurgilo, naujos paslaugos teikėjų atsiradimas didins konkurenciją, o tai mažins įkainius el. parduotuvėms ir, tikėtina, jų klientams. Mokėjimo inicijavimo paslaugos gerosios praktikos principuose nustatyta, kad šią paslaugą galės teikti mokėjimo paslaugas turinčios teisę teikti įstaigos, kurių nuosavas kapitalas – ne mažiau kaip 50 tūkst. eurų. Įsipareigoję laikytis Mokėjimo inicijavimo paslaugos gerosios praktikos principų, šios paslaugos teikėjai vartotojui privalės pateikti informaciją apie paslaugos kainą ir kitas paslaugos savybes, duomenų saugumo užtikrinimą ir kitą reikalingą informaciją. Šios tarpininkavimo paslaugos principus nustato ES Direktyva dėl mokėjimo paslaugų vidaus rinkoje, kurios reikalavimai turėtų įsigalioti 2018 m. sausio mėn. Perkėlus ES teisės normas į nacionalinę teisę, šios paslaugos teikėjai bus prižiūrimi Lietuvos banko. Pereinamuoju laikotarpiu paslaugai Lietuvoje bus taikomos bendros civilinės teisės nuostatos. Šaltinis: Lietuvos bankas